Nick Shepherd

Partner

Om Nick Shepherd

Nick Shepherd er partner på Wikborg Reins London-kontor. Han har spesialisert seg innen shipping, energi og sjøforsikringsarbeid. I mange år har han jobbet med det greske shippingmarkedet, og har representert flere av de ledende shipping-konsernene. Etter å ha bodd og jobbet i Hellas i totalt 12 år (1994-99 og 2009-16), har han utviklet en inngående kjennskap til og forståelse av dette markedet.

Nick har lang erfaring med å håndtere et bredt spekter av arbeid for redere, herunder P&I og forsvarerarbeid; saker relatert til certepartier, fraktbrev og COA; MOA salgs- og kjøpstvister; admiralitetsarbeid (herunder kollisjoner, grunnstøtinger og totaltap); gjennomgang av og tvister relatert til skipsbygging; sjøforsikringsproblemer og krav; og arrest eller beslagleggingav skip og andre eiendeler over hele verden for å sikre eller håndheve krav; sanksjonsspørsmål og compliance.

De siste årene har arbeidet hans omfattet mer spesialisert arbeid som å utarbeide kontrakter for et større logistikkselskap for utvidelse av tørrbulkterminalen, herunder gjennomstrømningskontrakter med kunder; design- og anskaffelseskontrakter for terminalutvidelse; kontrakter vedrørende omlastning og lagring; og COA-er for elvetransport.

Arbeidserfaring
  • 2016 -

    Partner, Wikborg Rein, London

  • 1994 - 2016

    Partner, Ince & Co, London and Piraeus offices

  • 1990 - 1994

    Solicitor, Ince & Co, London

  • 1985 - 1990

    Solicitor, Middletons, Melbourne, Australia

Utdannelse
  • 1979 - 1984

    University, Melbourne, Australia

Utvalgte prosjekter
  • Acting for a terminal operator to enforce a 20 year 'ship or pay' throughput contract against an international mining house where the value of the contract was in excess of US$900 million.

  • Enforcing an arbitration award for about US$75 million obtain against defaulting charterers, involving enforcement action in four jurisdictions.

  • Acting for a shipowner in successfully recovering US$30 million from defaulting charterers in respect of two laden tankers, including obtaining worldwide freezing orders and other relief from the English High Court.

  • Acting for a shipowner and P&I Club after container ship grounding at Chinese port, including arrangements for off-loading containers, temporary repairs, pollution prevention, environment claims and penalties, towage to shipyard for permanent repairs.

  • Acting for owner & insurers of VLCC that collided with an LNG tanker off Fujairah, with combined losses in excess of US$30 million.

Utmerkelse
  • 2021

  • 2021