Hopp til hovedinnholdet

Kurs om anskaffelser av AI i offentlig sektor

22. januar kommer det populære kurset om AI-anskaffelser i offentlig sektor til Bergen.

Dato fra22.01.2025 – 09.00
Dato til22.01.2025 – 13.00
StedWikborg Rein, Baneveien 16, Bergen

Kurset er rettet mot offentlige innkjøpere som ønsker å utvide sin forståelse av AI-teknologi, samt lære om beste praksis for anskaffelse av AI-løsninger i offentlig sektor. 

Dette innebærer at kurset ikke omhandler bruken av AI ved gjennomføring av anskaffelser, men hvordan gjennomføre en best mulig anskaffelse av AI.

Kursprogrammet:

  1. Introduksjon til AI-anskaffelser i offentlig sektor:
    I denne delen er hensikten å gi en innføring i grunnleggende konsepter og diskutere betydningen av KI i det offentlige.
  2. Juridiske rammeverk for AI-anskaffelser:
    Her blir de relevante juridiske rammeverkene som gjelder for AI-anskaffelser, gjennomgått. Særlig blir det satt søkelys på kommende lovkrav til kunstig intelligens.
  3. Evaluering og leverandørvalg:
    Denne bolken vil handle om hvordan man evaluerer AI-leverandører. Deltakerne vil få praktisk erfaring med å utarbeide tildelingskriterier og gjennomføre evalueringer.

Kurset har bindende påmelding og vil bli fakturert 3950,- per deltaker. 

Eventuell avmelding må skje senest 15. januar 2025.

Kontaktpersoner

Abonner på nyhetsbrev og invitasjoner